PrzezRedakcja / Zdrowie / 0 komentarze/y

Nasze oczy, tak jak inne części naszego ciała potrzebują witamin, które najprościej dostarczymy poprzez właściwą dietę. Aby zrobić to jednak w prawidłowy sposób i dostarczyć pełnowartościowych produktów, musimy wiedzieć czego nasze oczy potrzebują najbardziej.

Przy pomocy kilku produktów, bogatych w potrzebne witaminy jesteśmy w stanie poprawić jakość widzenia oraz komfort naszych oczu. Choć należy dbać o oczy cały czas, szczególnie istotne jest to, gdy jesteśmy użytkownikami soczewek kontaktowych. Właśnie w takim przypadku oczy są narażone na większe zmęczenie i wysuszenie.

Witamina B

Na śniadanie, jeśli jemy pieczywo to tylko pełnoziarniste, a jeśli płatki to wielozbożowe – czyli produkty bogate w tak ważną dla oczu witaminę B. Niweluje ona zmęczenie oczu a także wpływa dobrze na ostrość widzenia.

Witamina A

Ważna dla nerwu wzrokowego jest również witamina A, obecna w nabiale. Warto w swojej diecie, jeśli oczywiście nie mamy przeciwskazań zdrowotnych takich jak np. uczulenie – uwzględnić takie produkty jak śmietana, jogurty czy twaróg. Witaminy tam zawarte pomagają produkować barwnik czuły na światło, odpowiedzialny za widzenie w ciemności oraz odróżnianie kolorów. Ponadto wspomaga wydzielanie śluzu, nawilżającego oko.

Bogatymi w witaminę A produktami oprócz nabiału są również wątróbka, kukurydza czy tran.

Luteina

Brokuły, szpinak, marchew, pomidory, sałata, kapusta czy dynia to źródła karotenu i luteiny – mających wpływ na ostrość widzenia, a także zapobiegają zaćmie.

Witamina C

Wzmocnisz naczynia krwionośne, pomożesz zapobiegać uszkodzeniom plamki żółtej i dotlenisz siatkówkę, jedząc borówki, winogrono, cytrusy czy jagody lub kiwi. Mają one również sporo flawonoidów.

Witamina E

Witaminę E, która przeciwdziała utlenianiu nienasyconych kwasów tłuszczowych, znajdziecie w nasionach, orzechach, kiełkach pszenicy czy olejach, dlatego podczas oglądania telewizji, czytania książki bądź surfowania po Internecie, warto sięgnąć po nasiona słonecznika – pół szklanki w 50% pokrywa zapotrzebowanie na wspomnianą witaminę.

 

 

 

PrzezRedakcja / Uncategorized / 0 komentarze/y

Cebule kwiatowe wsadzane są w grunt o dwóch porach roku. Jesienią sadzi się na przykład tulipany, hiacynty czy też krokusy bądź narcyzy. Na wiosnę natomiast można posadzić poniższe cebule: lilie, frezje, mieczyki, irysy czy tygrysówki pawie. Cebule kwiatowe można również podzielić na jednoroczne oraz wieloletnie.

Cebule kwiatowe wymagające zabezpieczenia

Niektóre wieloletnie rośliny są mniej odporne na czynniki zewnętrzne, czyli atmosferyczne. Z tego powodu trzeba je odpowiednio zabezpieczyć przed zimą poprzez ściółkowanie gruntu, w którym są posadzone. Cebule kwiatowe, które wymagają takie zabezpieczenia są następujące: irysy, hiacynty oraz lilie. Do gruntu można wsadzić tylko ładne i zdrowe cebule kwiatowe, nie powinny być one uszkodzone ani nadpsute. Cebulki kwiatowe można również zabezpieczyć poprzez ażurowe plastikowe koszyczki. Chronią one przed inwazją gryzoni. W ten sposób zwłaszcza powinno się chronić tulipany oraz lilie.

Cebule kwiatowe i sposób ich sadzenia

Ważną również kwestią jest sposób sadzenia cebul. Jesienne cebule, wieloletnie, które będą zimować w gruncie mogą posiadać więcej miejsca, aby mogły się rozrastać. Wiosenne cebule kwiatowe natomiast można posadzić trochę gęściej, ponieważ jesienią będą już wykopane.

PrzezRedakcja / Dieta / 0 komentarze/y

Dużo mówi się ostatnio o zdrowym żywieniu oraz o tym, w jaki sposób to jak się odżywiamy wraz z aktywnością fizyczną wpływają na nasze samopoczucie i zdrowie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób udaje się do dietetyka po porady w celu opracowania właściwego planu żywienia. Coraz większą popularność zyskuje również catering dietetyczny poznań pozwalający na dostarczanie odpowiednio zbilansowanych i przygotowanych z myślą o konkretnej diecie posiłków wprost pod nasze drzwi.

Jak to działa w praktyce?

Tego typu usługa jest z pewnością na rynku bardzo potrzebna. Pozwala to na zamówienie i opłacenie abonamentu, który upoważnia nas do odbierania przygotowanych pod okiem dietetyka zestawów posiłków. Tego typu usługa polega na dostarczaniu regularnie dietetycznych śniadań i obiadów do klienta.

Wygodny catering dietetyczny

Dla bardzo wielu mieszkańców Poznania i okolic, tego typu ozwiązanie może być doskonałą okazją do tego aby zacząć bardziej dbać o to w jaki sposób się na co dzień odżywiamy. Dobrze dobrany i zblilansowany posiłek, który oferuje catering dietetyczny poznań będzie z pewnością opracowany z myślą o aktywności konkretnej osoby oraz zapotrzebowaniu kalorycznym posiłków. Plany dietetyczne opracowywane są pod okiem osób, które mają duże doświadczenie i znają się na przygotowywaniu zbilansowanej diety. Zwalnia nas to z obowiązku pilnowania i obliczania na bieżąco ilości kalorii, które będą mieściły się we wszystkich potrawach.

PrzezRedakcja / DietaZdrowie / 0 komentarze/y

Siemię lniane – na co pomaga?

Siemię lniane jest w stanie pomóc pacjentom na wiele schorzeń. Przede wszystkim specjaliści polecają ten produkt jako forma zastępcza dla wielu leków oraz suplementów diety. Nasiona zawierają w sobie wiele przydatnych substancji, takich jak: błonnik, witamina E, wapń, cynk, żelazo oraz magnez. Nic dziwnego, że warto zdecydować się na stosowanie naparów z siemienia lnianego.

Właściwości odchudzające

Jedną z największych zalet tych nasion jest to, że posiadają one doskonałe właściwości odchudzające. Regularne spożywanie naparów z wykorzystaniem siemienia lnianego zapewnia zainteresowanym świetne efekty odchudzające. Można tym samym w krótkim czasie zrzucić nawet kilka kilogramów i cieszyć się zdecydowanie atrakcyjniejszą i smuklejszą sylwetką. Przy okazji organizm zostanie też w prawidłowy sposób odżywiony i nie będzie brakowało w nim najważniejszych minerałów.

Pozytywne działanie na układ krążenia

Lniane siemię niesie za sobą dużo więcej zalet. Przede wszystkim bardzo pozytywnie działa na ludzki układ krążenia, ale też zapobiega powstawaniu nadciśnienia oraz zawałów serca. Dzięki temu produktowi serce działa poprawnie, bez żadnych zaburzeń, a ludzie żyją zdrowiej, ale też nieco dłużej.