PrzezRedakcja / Uncategorized / 0 komentarze/y

Przegląd suplementów diety zawierających cynk

Skutki niedoboru cynku

Cynk to pierwiastek chemiczny, który jest człowiekowi niezbędny do życia. Chociaż występuje w ludzkim organizmie w ilościach śladowych, współuczestniczy w produkcji energii, przemianach metabolicznych tłuszczów i węglowodanów, a także w syntezie białek oraz wytwarzaniu aminokwasów. Niedobór cynku może skutkować wieloma przypadłościami. Skutkiem niedoboru cynku jest przede wszystkim brak apetytu, obniżone libido, osłabienie układu odpornościowego, wypadanie włosów, a nawet kurza ślepota. Na niedostateczne ilości tego pierwiastka cierpią przede wszystkim osoby spożywające duże ilości cukru, alkoholu oraz błonnika.

Przyswajalność cynku w suplementach

Wiele osób szukających suplementów diety zastanawia się, jaki cynk wybrać? Duża ilość dostępnych na rynku produktów sprawia, że zakup idealnego produktu nie jest łatwy. Obecnie za najlepsze uważa się suplementy zawierające cynk chelatowany. Dzięki chelatowaniu każda cząsteczka suplementu zawiera większą ilość cynku. Efektem jest większa przyswajalność w organizmie. Osoby cierpiące na dolegliwości ze strony układu pokarmowego mogą zdecydować się na suplementy zawierające pikolinian cynku, który jest neutralny dla żołądka. W sprzedaży znaleźć można również produkty zawierające tlenek cynku. Niestety tlenek cynku jest różnie przyswajalny przez różne organizmy, dlatego jego stosowanie nie w każdym przypadku będzie skuteczne. Podsumowując, osobom zastanawiającym się jaki cynk wybrać, polecić można głównie suplementy zawierające cynk chelatowany. Unikać należy natomiast suplementów z glukonianem cynkowym lub octanem cynku, które są przyswajalne w organizmie jedynie w niewielkim stopniu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *